Regulamin
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy Cactusik Art, dostępny pod adresem internetowym cactusikart.pl, prowadzony jest przez:
Cactusik Art Paulina Płonka, Patrycja Probe Spółka Cywilna
Ul. Gryfa Pomorskiego 2F, 83-200 Starogard Gdański
tel.: 698 634 220
e-mail: kontakt@cactusikart.pl
NIP 592 228 31 44
REGON 387700430
Konto bankowe: 27102019090000300202386985 - Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, warunki składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie, warunki i formy płatności, czas i zasady realizacji zamówień, a także możliwość anulacji lub odstąpienia od umowy oraz rozpatrywania i składania reklamacji.
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z Regulaminem i prawem polskim
- Ceny zawarte w Sklepie są wyrażane w polskiej walucie i są cenami brutto. Ceny produktów nie obejmują kosztów dostawy.
- Sprzedaż jest prowadzona jest na terenie Polski.
- Każdy klient ma dostęp do Regulaminu w dowolnym momencie, poprzez skorzystanie z linku zamieszczonego na stronie sklepu w module Stopka.
- Kupujący poprzez złożenie zamówienia potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i go akceptuje.
- Aby skorzystać ze sklepu Klient musi: mieć dostęp do Internetu, zaakceptować pliki cookie, mieć zainstalowaną wtyczkę Flash Player, obsługę javascript i podać aktywny adres e-mail.
- W Sklepie dostępne są artykuły artystyczne, ręcznie robione i autorskie produkty.
§2 DEFINICJE
- Sprzedający:
Cactusik Art Paulina Płonka, Patrycja Probe Spółka Cywilna
Ul. Gryfa Pomorskiego 2F, 83-200 Starogard Gdański
tel.: 698 634 220
e-mail: kontakt@cactusikart.pl
NIP 592 228 31 44
REGON 387700430 - Kupujący/Klient/Konsument – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu;
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym cactusikart.pl;
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu świadczącego usługi drogą elektroniczną;
- Towar – produkt fizyczny oferowany w Sklepie. Ręcznie robiony, co oznacza, że poszczególne sztuki Produktu mogą różnić się w obrębie serii Produktów. Różnice mogą występować w postaci wyglądu Produktu (np. minimalne różnice w rozmiarze).
- Towar cyfrowy – czyli produkt cyfrowy (elektroniczny) dostępny odpłatnie lub bezpłatnie.
- Towar outletowy (OUTLET) – to towar oferowany w Sklepie z kategorii Outlet. Towar ten może być używany w ten sam sposób co produkt fizyczny z regularnej sprzedaży. Towar outletowy charakteryzuje się delikatnymi wadami wizualnymi, czyli: kostka jest wypełniona niecałkowicie, farba w kostce jest nieregularnej powierzchni, farba pochodzi z poprzedniej kolekcji (obecnie jest innego koloru lub jest całkowicie wyprzedana). Powyższe wady w żadnym stopniu nie wpływają na użytkowość produktu – Towar outletowy może być używany tak samo jak podstawowy Towar.
- Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r. i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Istawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964r. w przypadku Klienta;
- Newsletter – wiadomości e-mail, wysyłane do Konsumenta na podany przez niego adres e-mail, o charakterze informacyjnym na temat pogłębiania relacji z Klientem, informowaniu o nowych Produktach oraz promocji;
- Koszyk – lista wybranych Produktów ze Sklepu przez Klienta, lista ta może być modyfikowana, w szczególności ilość;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość Produktów, rodzaj dostawy, rodzaj płatności, dane Konsumenta zmierzające do bezpośredniego zawarcia Umowy pomiędzy Konsumentem a Sprzedającym;
- Bon podarunkowy – to voucher uprawniający Kupującego do zakupu Towarów oferowanych przez Sprzedającego przy użyciu bonu podarunkowego.
§3 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
- Klient zobowiązany jest do:
- korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania;
- korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla pozostałych użytkowników witryny;
- korzystania z treści umieszczonych w ramach Sklepu jedynie na własny użytek osobisty;
- korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz w sposób zgodny z Regulaminem.
- Klientowi może zostać ograniczone prawo do pełnego korzystania ze Sklepu, gdy Klient naruszył dobra osobiste osób trzecich, w szczególności Klientów sklepu bądź Sprzedawcy.
§4 PROCEDURA ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA
- Zamówienia można składać w dowolnym momencie 24 godziny na dobę.
- Procedura złożenia zamówienia obejmuje następujące kroki:
- wybór Produktów z uwzględnieniem wariantów i dodanie ich do Koszyka za pomocą kliknięcia w przycisk „Dodaj do koszyka”;
- przejście do zakładki „Koszyk” i sprawdzenie zawartości Koszyka;
- zapoznanie się z dostępnymi metodami płatności i dostawy;
- podanie wszelkich niezbędnych informacji do dokonania zakupu: adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktów, wybranie sposobu dostarczenia Produktów, dane Odbiorcy Zamówienia, dane do faktury – jeśli inne niż dane odbiorcy Zamówienia;
- akceptacja Regulaminu po wcześniejszym przeczytaniu go i rzeczywistym zaakceptowaniu jego zasad;
- przejście do wyboru płatności i dokonanie zakupu.
- Z chwilą kliknięcia przez Klienta przycisku „Zamawiam i płacę” dochodzi do zawarcia Umowy między Klientem a Sprzedawcą. Klient zostaje przekierowany na stronę oferującą płatności online, w celu opłacenia zamówienia.
§5 DOSTAWA I PŁATNOŚĆ
- Konsument może skorzystać z następujących metod dostawy:
- kurier InPost;
- paczkomat InPost.
- Konsument może skorzystać z dostępnych form płatności:
- płatność online (za pośrednictwem AutoPay S.A.);
- płatność przelewem tradycyjnym na konto Sprzedawcy;
- płatność kartą (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro).
- Rabaty, obniżki cen i inne upusty cenowe udzielane są w Sklepie przez Sprzedającego w ramach organizowanych akcji promocyjnych. Sprzedający sam decyduje o wysokości i rodzaju rabatu/obniżki.
- W Sklepie obok ceny danego Produktu umieszczona jest informacja o najniższej cenie Produktu jaka obowiązywała w okresie 30 dni.
- Płatności w Sklepie obsługiwane są przez firmę AutoPay S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Haffnera 6, kod pocztowy: 81-717, KRS: 0000320590.
§6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Wysyłka Produktu zakupionego w Sklepie odbywa się wyłącznie na terytorium Polski.
- Klient zostanie poinformowany o potwierdzeniu Zamówienia poprzez wiadomość na podany przez niego adres e-mail, nastąpi to po złożeniu przez Klienta zamówienia zgodnie z procedurą ujętą w Punkcie IV Regulaminu.
- Realizacja Zamówienia polega na wysyłce Produktu do Konsumenta.
- W momencie wysłania Produktu do Klienta, wybraną przez niego opcją dostawy, zamówienie zostaje uznane za zrealizowanie.
- Sprzedawca dokona wysyłki Produktu do Klienta najpóźniej w ciągu 10 dni roboczych, jednocześnie deklaruje, że dołoży starań, by wysyłka odbyła się w ciągu maksymalnie 3 dni od złożenia zamówienia przez Klienta.
- Po zrealizowaniu zamówienia Klient otrzyma potwierdzenie realizacji zamówienia na adres e-mail.
- Czas dostawy jest uzależniony od wybranej przez Klienta opcji wysyłki, Sprzedawca nie ma wpływu na czas trwania dostawy.
- Na każde zrealizowane Zamówienie wystawiana jest faktura VAT – na życzenie Klienta jest ona do niego wysyłana razem z zamówieniem lub poprzez wiadomość e-mail.
- Po 3 dniach od złożenia Zamówienia, jeśli nie zostanie ono opłacone przez Klienta, wysłana zostanie wiadomość e-mail z przypomnieniem o konieczności opłacenia zamówienia, aby rozpoczęła się jego realizacja. Jeżeli po upływie 7 dniu od złożenia Zamówienia Klient nie opłaci Zamówienia, zostanie ono anulowane.
- Po 7 dniach od zrealizowania zamówienia do Klienta zostanie wysłany e-mail z prośbą o wystawienie opinii dotyczącej dokonanego zakupu.
- W razie braku wystawienia opinii przez Klienta po otrzymaniu pierwszej wiadomości Sprzedający ponowi prośbę.
- Wystawione przez Konsumenta opinie są publikowane przez Sprzedającego w Sklepie oraz wizytówce TrustMate.io.
- Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedającego, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedającego lub osób trzecich.
- Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
§7 PREZENTOWANIE OPINII
- Sklep cactusikart.pl zamieszcza w witrynie tylko opinie Klientów, którzy korzystali z Towaru oferowanego przez Sprzedającego – Cactusik Art Spółka Cywilna.
- Wszystkie opinie są poddawane weryfikacji i pochodzą jedynie od Klientów, którzy faktycznie złożyli Zamówienie w Sklepie.
- Klient wystawiając opinię jest świadomy, że może zostać ona następnie opublikowana na stronie Sklepu.
- Opinie na stronie Sklepu cactusikart.pl pochodzą jedynie od Klientów – nie jest to materiał sponsorowany.
- W razie pytań napisz na kontakt@cactusikart.pl.
§8 NEWSLETTER
- Konsument ma możliwość zawarcia umowy o dostarczanie darmowych treści cyfrowych w postaci wiadomości e-mail wysyłanych w formie Newslettera ze Sprzedającym. Wiąże się to z tym, że Konsument zabowiązany jest do dostarczenia Sprzedającemu dane osobowe (imię, adres e-mail) oraz wyraża zgodę na wysyłanie Newslettera do niego. Jest to czynność dobrowolna, jednak nie wyrażenie zgody na otrzymywanie Newslettera oraz dostarczenia danych osobowych przez Klienta Sprzedającemu skutkuje brakiem zawarcia umowy.
- Zapisanie się do Newslettera odbywa się poprzez wypełnienie formularza (podanie niezbędnych danych, czyli imię oraz adres e-mail Konsumenta). W celu potwierdzenia zapisu i znalezienia się na liście subskrybentów Klient musi potwierdzić zapis poprzez kliknięcie linku/przycisku, który otrzyma na podany przez siebie adres e-mail w formularzu.
- Konsument może w każdej chwili wypisać się z otrzymywania Newslettera – wystarczy, że Klient kliknie w link/przycisk, który zamieszczony jest w stopce w każdej wiadomości e-mail wysłanej do Konsumenta.
- Otrzymywane treści są udostępniane do użytku własnego i zabronione jest przekazywanie ich osobom trzecim.
§9 BON PODARUNKOWY
- Bon podarunkowy wystawiany jest przez Sprzedawcę:
Cactusik Art Paulina Płonka, Patrycja Probe Spółka Cywilna
Ul. Gryfa Pomorskiego 2F, 83-200 Starogard Gdański
tel.: 698 634 220
e-mail: kontakt@cactusikart.pl
NIP 592 228 31 44
REGON 387700430
Konto bankowe: 27102019090000300202386985
- Bon podarunkowy jest wydawany w formie elektronicznej – do samodzielnego wydruku lub skorzystania z kodu znajdującego się na nośniku (plik PDF).
- Bon podarunkowy wystawiany jest na okazicieli.
- Okres ważności bonu podarunkowego wynosi 356 dni (1rok) od czasu zakupu bonu.
- Bon podarunkowy może zostać wykorzystany na wszystkie towary oferowane przez Sprzedawcę.
- Bon podarunkowy można wykorzystać jeden raz podczas składania jednego zamówienia.
- Bon podarunkowy nie jest elektroniczną kartą płatniczą ani żadnym innym elektronicznym instrumentem płatniczym.
- Bonu podarunkowego nie można zakupić przy użyciu wcześniej zakupionego Bonu podarunkowego.
- Bon podarunkowy nie podlega wymianie na środki pieniężne.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie Bonu podarunkowego przez osoby trzecie, które dostęp do Bonu podarunkowego uzyskały poprzez odpowiedzialność Klienta.
- Bon podarunkowy można nabyć wyłącznie online na stronie www.cactusikart.pl.
- Klient ma prawo zwrócić Bon podarunkowy w ciągu 14 dni od jego daty zakupu.
- Bon podarunkowy należy wykorzystać poprzez wpisanie kodu (znajduje się w widocznym miejscu na bonie) w odpowiednim miejscu podczas składania Zamówienia w Koszyku.
- Procedura reklamacyjna w sytuacji, gdy Bon podarunkowy okaże się niezdolny do użycia:
- gdy minie termin ważności Bonu podarunkowego – Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności i nie jest zobowiązany do przedłużania terminu;
- gdy kod nie działa prawidłowo, a termin Bonu podarunkowego nie upłynął wówczas Sprzedawca zobowiązany jest do wygenerowania nowego kodu i przekazania go Klientowi.
§10 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Klient ma prawo odstąpić od Umowy nie podając przyczyny poprzez złożenie formularza na piśmie w terminie do 14 dni i wysyłając na adres poczty elektronicznej podany przez Sprzedawcę i znajdujący się w zakładce „Zwrot”. Formularz można pobrać tutaj.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta za pomocą poczty elektronicznej, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez niego e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Zakupiony Produkt Klient zobowiązany jest zwrócić na adres podany przez Sprzedawcę o uprzednim uzgodnieniu.
- Termin 14 dni liczony jest od dnia, w którym Klient otrzymał Produkt.
- Klient odsyła rzeczy będące przedmiotem Umowy, od której odstąpił na własny koszt.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami (np. przelew bezpośrednio na konto Konsumenta).
- W przypadku zwrotu Towaru Sprzedawca zwróci koszty Zamówienia z potrąceniem kosztów wysyłki. Klient może wybrać ponowną wysyłkę Zamówienia po wcześniejszym kontakcie ze Sprzedającym i opłaceniu kosztów ponownej wysyłki zgodnie z cennikiem obowiązującym w procesie składania zamówień.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru i potwierdzenia stanu zwracanego Towaru.
- Zwrot płatności nastąpi w ciągu 7 dni roboczych.
- Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie odstąpienia od umowy.
§11 REKLAMACJA I RĘKOJMIA
- Umową objęte są nowe Produkty.
- Produkty odsyłane w ramach reklamacji należy wysłać na adres podany w §1 niniejszego Regulaminu.
- Konsument ma prawo do reklamacji z tytułu rękojmi, w przypadku wystąpienia wady Produktu zakupionego w Sklepie.
- Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- W przypadku wady zakupionego Produktu Klient może żądać wymiany na rzecz wolną od wad lub żądać usunięcia wady.
- Sprzedający zobowiązany jest do przyjęcia wadliwego Produktu od Konsumenta w przypadku opisanym w §8 pkt.5).
§12 PRAWA DO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
- Treści dostępne w Sklepie (czyli zdjęcia, opisy produktów, informacje i art.blogowe) mogą stanowić utwory w rozumieniu Ustawy z dn. 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
- Poprzez zawarcie Umowy Sprzedający udziela Klientowi zgody na korzystanie z Produktu do celów własnych.
§13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin jest traktowany jako element Umowy między Sprzedającym a Kupującym.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem umieszczenia jego treści w Sklepie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie.
- Umowy w Sklepie zawierane są w języku polskim.