REGULAMIN
§1 Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy Cactusik Art, dostępny pod adresem internetowym cactusikart.pl, prowadzony jest przez:
Cactusik Art Paulina Płonka, Patrycja Probe Spółka Cywilna
Ul. Gryfa Pomorskiego 2F, 83-200 Starogard Gdański
tel.: 698 634 220
e-mail: cactusikart@gmail.com
NIP 592 228 31 44
REGON 387700430
Konto bankowe: 27102019090000300202386985
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, warunki składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie, warunki i formy płatności, czas i zasady realizacji zamówień, a także możliwość anulacji lub odstąpienia od umowy oraz rozpatrywania i składania reklamacji.
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z Regulaminem i prawem polskim
- Ceny zawarte w Sklepie są wyrażane w polskiej walucie i są cenami brutto. Ceny produktów nie obejmują kosztów dostawy.
- Sprzedaż jest prowadzona jest na terenie Polski.
- Każdy klient ma dostęp do Regulaminu w dowolnym momencie, poprzez skorzystanie z linku zamieszczonego na stronie sklepu w module Stopka.
- Kupujący poprzez złożenie zamówienia potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i go akceptuje.
- Aby skorzystać ze sklepu Klient musi: mieć dostęp do Internetu, zaakceptować pliki cookie, mieć zainstalowaną wtyczkę Flash Player, obsługę javascript i podać aktywny adres e-mail.
- W Sklepie dostępne są artykuły artystyczne, ręcznie robione i autorskie produkty.
§2 Definicje
- Sprzedający:
Cactusik Art Paulina Płonka, Patrycja Probe Spółka Cywilna
Ul. Gryfa Pomorski§ego 2F, 83-200 Starogard Gdański
NIP 592 228 31 44
REGON 387700430
Konto bankowe: 27102019090000300202386985
- Kupujący/Klient/Konsument – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu;
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym cactusikart.pl;
- Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu świadczącego usługi drogą elektroniczną;
- Produkt – produkt oferowany w Sklepie. Ręcznie robiony, co oznacza, że poszczególne sztuki Produktu mogą różnić się w obrębie serii Produktów. Różnice mogą występować w postaci wyglądu Produktu (np. minimalne różnice w rozmiarze).;
- Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014r. i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Istawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964r. w przypadku Klienta;
- Koszyk – lista wybranych Produktów ze Sklepu przez Klienta, lista ta może być modyfikowana, w szczególności ilość;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość Produktów, rodzaj dostawy, rodzaj płatności, dane Konsumenta zmierzające do bezpośredniego zawarcia Umowy pomiędzy Konsumentem a Sprzedającym;
§3 Zasady korzystania ze Sklepu
- Klient zobowiązany jest do:
- korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania;
- korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla pozostałych użytkowników witryny;
- korzystania z treści umieszczonych w ramach Sklepu jedynie na własny użytek osobisty;
- korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz w sposób zgodny z Regulaminem.
- Klientowi może zostać ograniczone prawo do pełnego korzystania ze Sklepu, gdy Klient naruszył dobra osobiste osób trzecich, w szczególności Klientów sklepu bądź Sprzedawcy.
§4 Procedura złożenia Zamówienia
- Zamówienia można składać w dowolnym momencie 24 godziny na dobę.
- Procedura złożenia zamówienia obejmuje następujące kroki:
- wybór Produktów z uwzględnieniem wariantów i dodanie ich do Koszyka za pomocą kliknięcia w przycisk „Dodaj do koszyka”;
- przejście do zakładki „Koszyk” i sprawdzenie zawartości Koszyka;
- zapoznanie się z dostępnymi metodami płatności i dostawy;
- podanie wszelkich niezbędnych informacji do dokonania zakupu: adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktów, wybranie sposobu dostarczenia Produktów, dane Odbiorcy Zamówienia, dane do faktury – jeśli inne niż dane odbiorcy Zamówienia;
- akceptacja Regulaminu po wcześniejszym przeczytaniu go i rzeczywistym zaakceptowaniu jego zasad;
- przejście do wyboru płatności i dokonanie zakupu.
- Z chwilą kliknięcia przez Klienta przycisku „Zamawiam i płacę” dochodzi do zawarcia Umowy między Klientem a Sprzedawcą. Klient zostaje przekierowany na stronę oferującą płatności online, w celu opłacenia zamówienia.
§5 Dostawa i płatność
- Konsument może skorzystać z następujących metod dostawy:
- kurier InPost;
- paczkomat InPost.
- Konsument może skorzystać z dostępnych form płatności:
- płatność online (za pośrednictwem Blue Media);
- płatność przelewem tradycyjnym na konto Sprzedawcy;
- płatność kartą (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro).
- Płatności w Sklepie obsługiwane są przez firmę Blue Media S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Haffnera 6, kod pocztowy: 81-717, KRS: 0000320590.

§6 Realizacja Zamówienia
- Wysyłka Produktu zakupionego w Sklepie odbywa się wyłącznie na terytorium Polski.
- Klient zostanie poinformowany o potwierdzeniu Zamówienia poprzez wiadomość na podany przez niego adres e-mail, nastąpi to po złożeniu przez Klienta zamówienia zgodnie z procedurą ujętą w Punkcie IV Regulaminu.
- Realizacja Zamówienia polega na wysyłce Produktu do Konsumenta.
- W momencie wysłania Produktu do Klienta, wybraną przez niego opcją dostawy, zamówienie zostaje uznane za zrealizowanie.
- Sprzedawca dokona wysyłki Produktu do Klienta najpóźniej w ciągu 10 dni roboczych, jednocześnie deklaruje, że dołoży starań, by wysyłka odbyła się w ciągu maksymalnie 3 dni od złożenia zamówienia przez Klienta.
- Po zrealizowaniu zamówienia Klient otrzyma potwierdzenie realizacji zamówienia na adres e-mail.
- Czas dostawy jest uzależniony od wybranej przez Klienta opcji wysyłki, Sprzedawca nie ma wpływu na czas trwania dostawy.
- Na każde zrealizowane Zamówienie wystawiana jest faktura VAT – na życzenie Klienta jest ona do niego wysyłana razem z zamówieniem lub poprzez wiadomość e-mail.
- Po 3 dniach od złożenia Zamówienia, jeśli nie zostanie ono opłacone przez Klienta, wysłana zostanie wiadomość e-mail z przypomnieniem o konieczności opłacenia zamówienia, aby rozpoczęła się jego realizacja. Jeżeli po upływie 7 dniu od złożenia Zamówienia Klient nie opłaci Zamówienia, zostanie ono anulowane.
- Po 7 dniach od zrealizowania zamówienia do Klienta zostanie wysłany e-mail z prośbą o wystawienie opinii dotyczącej dokonanego zakupu.
- W razie braku wystawienia opinii przez Klienta po otrzymaniu pierwszej wiadomości Sprzedający ponowi prośbę.
- Wystawione przez Konsumenta opinie są publikowane przez Sprzedającego w Sklepie oraz wizytówce TrustMate.io.
- Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedającego, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedającego lub osób trzecich.
- Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
§7 Odstąpienie od Umowy
- Klient ma prawo odstąpić od Umowy nie podając przyczyny poprzez złożenie oświadczenia na piśmie w terminie do 14 dni i wysyłając na adres poczty elektronicznej podany przez Sprzedawcę i znajdujący się w zakładce „Kontakt”.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta za pomocą poczty elektronicznej, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez niego e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Zakupiony Produkt Klient zobowiązany jest zwrócić na adres podany przez Sprzedawcę o uprzednim uzgodnieniu.
- Termin 14 dni liczony jest od dnia, w którym Klient otrzymał Produkt.
- Klient odsyła rzeczy będące przedmiotem Umowy, od której odstąpił na własny koszt.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie odstąpienia od umowy.
§8 Reklamacja i rękojmia
- Umową objęte są nowe Produkty.
- Produkty odsyłane w ramach reklamacji należy wysłać na adres podany w §1 niniejszego Regulaminu.
- Konsument ma prawo do reklamacji z tytułu rękojmi, w przypadku wystąpienia wady Produktu zakupionego w Sklepie.
- Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- W przypadku wady zakupionego Produktu Klient może żądać wymiany na rzecz wolną od wad lub żądać usunięcia wady.
- Sprzedający zobowiązany jest do przyjęcia wadliwego Produktu od Konsumenta w przypadku opisanym w §8 pkt.5).
- Sprzedający w terminie do 14 dni ustosunkuje się do złożonej przez Klienta reklamacji z tytułu rękojmi i udzieli odpowiedzi Klientowi za pośrednictwem wybranego kanału komunikacji (wiadomość e-mail lub kontakt telefoniczny).
§9 Prawa do własności intelektualnej
- Treści dostępne w Sklepie (czyli zdjęcia, opisy produktów, informacje i art.blogowe) mogą stanowić utwory w rozumieniu Ustawy z dn. 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
- Poprzez zawarcie Umowy Sprzedający udziela Klientowi zgody na korzystanie z Produktu do celów własnych.
§10 Postanowienia końcowe
- Regulamin jest traktowany jako element Umowy między Sprzedającym a Kupującym.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem umieszczenia jego treści w Sklepie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie.
- Umowy w Sklepie zawierane są w języku polskim.